Nelekejte se, obrázek výše je opravdu jen „prázdné“ místo. Už od září 2017 jsem se rozhodl vyzkoušet řízení projektu bez informací z analytických systému (Google Analytics) u jednoho z mých novějších projektu www.copywriteri.cz (2016).

Proč jsem se k tomu rozhodl?

Chtěl jsem si vyzkoušet řízení projektu bez upoutávání pozornosti a „závislosti“ na přehledech v GA. Řídit se jen selským rozumem, zkušenostmi, dalo by se říci na slepo.

Jak to jde?

Rozhodnutí zbavit se GA (odstranit měřící kód ze stránek) padlo asi měsíc po zpoplatnění celé služby, v tu chvíli copywriteři přišli o 90% registrovaných členů. Nikdo nemá rád, když se něco zpoplatňuje a neexistuje možnost využívat službu zdarma. Koncem listopadu je počet členů tedy o 100% vyšší než v září, což považuji za úspěch. Vzhledem k tomu, že se služba nijak nepropaguje a funguje čistě na základě organické návštěvnosti z vyhledávačů.

 

To jsem trochu odbočil…

 

Budovat nějakou službu bez analytických nástrojů je skoro až nemožné. Do určitého bodu by to asi možné i bylo, ale pokud to nemá být jen něco o co leží „ladem“. Nějakou dobu si můžete myslet, že tyto data vlastně nepotřebujete, ale opak je pravdou. Například, když se Vám začnou ve větším počtu registrovat klienti a vy netušíte co se vlastně stalo? Kdo sdílel odkaz? Nešlo by to ještě nějak podpořit?

Z GA by to bylo na 2 kliknutí a chvilku plánování jak informace ještě více využít. Bez přístupu k datům to samozřejmě také jde, stačí oslovit nově registrované a na rovinu se jich zeptat. Jenže ne vždy tuto možnost máte k dispozici.

 

Co tedy bude dál?

Bez GA to zkusím ještě do konce roku 2017, a od 1.1. je tam zpátky nasadím a budu se těšit na první data. Jak jsem psal výše, GA byla úplně odstraněna ze stránek takže opravdu nebudu mít k dispozici data za 4 měsíce provozu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *